Bridgeclub

Bridge: leuk, uitdagend en internationaal

Bridge is één van de populairste kaartspelen ter wereld. In bijna elke plaats is wel een club en de spelregels zijn overal ter wereld gelijk, dus je kunt ook tijdens een vakantie bridgepartners vinden.

Bridgeclub AMC is opgericht in 1983 en bestaat dus bijna 40 jaar! De club bestond bij de oprichting uit werknemers en hun partners van de voorlopers van het AMC, het Wilhelmina Gasthuis en het Binnengasthuis. Later mochten ook mensen van buiten de organisatie lid worden.

Bij Bridgeclub Amsterdam UMC staat gezelligheid voorop, wij proberen natuurlijk zo goed mogelijk te spelen, maar echte fanatici zal je in deze club niet aantreffen.

Voor de clubavonden werden wij altijd gastvrij ontvangen door het restaurant of de medische bibliotheek van locatie AMC. Helaas, is hier door coronamaatregelen een einde aan gekomen. Post-corona hebben wij gastvrij onderdak gevonden in sporthal Gaasperdam, dicht bij locatie AMC. Er wordt elke dinsdagavond van 19:00 tot ongeveer 22:30 gespeeld.

Wij zouden het ontzetten gezellig vinden om beide kanten van de Amstel in onze club samen te zien!

Bridgen is een kaartspel waarbij je samenwerkt met een (los)vaste bridgepartner. Het is een spannende denksport die niet snel verveelt. Als je niet weet wat bridge inhoud denk je: moeilijk! Dat is echt ten onrechte! Bridgespelregels zijn eenvoudig, ook hoef je niet alle gespeelde kaarten te onthouden, zoals wel gedacht wordt.

Bridge is gewoon leuk omdat je met meerdere mensen het spel speelt, met zijn vieren aan één tafel, je speelt samen met een ‘vaste’ bridgepartner. Heb je die niet, dan kun je beginnen als invaller voor afwezig spelers. Elke ronde wissel je van tafel en van tegenstanders, je zit dus met veel verschillende mensen aan tafel.  Dus naast het laten werken van je grijze cellen is ook de gezelligheid een belangrijk onderdeel van het bridge.

Op een bridgecursus begin je gewoon heel eenvoudig met het aanleren van de basisprincipes, later kun je, samen met je partner, kiezen voor je eigen speelstijl: eenvoudig, complex, vooral aanvallend…

In ca. 10 lessen kun je de beginselen van het bridge leren en oefenen. Door gebrek aan opleiders wordt deze cursus extern gegeven.

Voor informatie kun je contact met ons opnemen!

Mocht je enige bridge ervaring hebben en nu al mee willen doen, neem dan contact op met Louise van Schalkwijk, secretaris van Bridgeclub Amsterdam UMC (lcvanschalkwijk@gmail.com). Zij zal je alles vertellen over onze club. We kijken naar je uit!