Fotoclub

De fotoclub van Amsterdam UMC is een actieve club. In deze club wordt aandacht geschonken aan diverse facetten van het fotograferen zoals:

– Hoe zet ik iets goed in beeld? (compositie)
– Hoe maak ik een foto beter? (cameratechniek);
– Hoe bewerk ik een foto? (“photoshoppen”).

Daarnaast worden tijdens de bijeenkomsten binnen Amsterdam UMC regelmatig foto’s besproken waarbij de leden van elkaar leren meestal onder begeleiding van een ervaren fotograaf. Elk jaar wordt er een fotowedstrijd gehouden met een bepaald thema die worden tentoongesteld in de Medische Bibliotheek. De fotoclub organiseert ook excursies waarbij een bepaald onderwerp centraal staat zoals bijvoorbeeld: straat-, natuur-, architectuur-, sport- en portretfotografie.
Regelmatig ontvangt de fotoclub ook opdrachten vanuit het huis zelf om foto’s te maken van evenementen.

Wil je meer informatie? Mail naar Monique van den Broek: fotoclub@amsterdamumc.nl.

Activiteitenkalender:

De fotoclub heeft heel wat activiteiten op de planning staan. Lees hieronder de nieuwsbrief en weet wanneer de verschillende activiteiten plaatsvinden. Voor meer informatie en om je aan te melden mail je naar fotoclub@amsterdamumc.nl.