Masterclass Ruben Terlou 19 mei 2021

Tot 28 mei kun je de masterclass van Ruben Terlou bekijken via YouTube. Het vraaggesprek met hem tijdens dezelfde masterclass kun je ook terugkijken.

Tijdens de Masterclass gaat Ruben Terlou in op de situatie in China: in Wuhan is de pandemie begonnen, het gewone leven komt langzaam op gang. Hoe zijn de Chinezen het de baas geworden? Zijn door de pandemie de verhoudingen tussen het westen en oosten anders komen te liggen? China wil wereldleider in de gezondheidszorg worden, hoe doen ze dat? En hoe staat het met de gezondheidszorg wereldwijd?

– tekst gaat verder onder filmpje –

Albert Vollaard  van Dokters van de Wereld bespreekt met Ruben Terlou hoe het werken in een andere realiteit als onze dagelijkse, de kijk op medische zaken, een pandemie en de COVD-19 aanpak beïnvloeden.

Albert Vollaard, is  infectioloog bij het RIVM en ook lid van de denktank COVID-19 behandeling en vaccinaties. Hij  werkt ook als vrijwillige arts op de Zorgbus van Dokters van de Wereld waar ttv de COVID-19 pandemie veel ongedocumenteerden opgevangen worden. Hij zette zich onder andere in april succesvol in voor een actie om ongedocumenteerde 60+ers gevaccineerd te laten worden in Amsterdam Zuid Oost. Gespreksleider is Lenneke Hoedemaker.

– tekst gaat verder onder filmpje –

Dokters van de Wereld is een internationale medische hulpverleningsorganisatie die medische en psychosociale hulp biedt aan migranten zonder verblijfspapieren met als motto “Medische zorg toegankelijk voor iedereen”.

Nieuwsgierig geworden naar het werk van Dokters van de Wereld? Interesse als vrijwilliger? Kijk op www.doktersvandewereld.org