Introdans SPRING – Schouwburg Amstelveen

Zaterdag 13 april 2024 – 20:00 uur

Om de lente én het leven te vieren, presenteert Introdans SPRING een programma dat zich concentreert rond het werk van Mauro Bigonzetti. In SPRING wordt vooral de uitbundige en levenslustige kant van de Italiaanse meesterchoreograaf  belicht.

Youp van ‘t Hek – Carré (VOL)

Dinsdag 30 april 2024 – 20:00 uur

Op tijd weg van het feestje. Dat was één van de ware wijsheden van zijn vader. Dus gaat Youp van ‘t Hek stoppen. Hij zegt met een grote afscheidstournee voorgoed vaarwel. Nog  één keer, nog één maal: De Laatste Ronde!

HannaH: De belofte voorbij (première) – Schouwburg Amstelveen

Vrijdag 3 mei 2024 – 20:00 uur

Amsterdam 1980 – Vijfendertig jaar na het einde van de tweede wereldoorlog ontvangt Hannah een brief uit Brazilië die het leven van haar en haar kinderen volledig op zijn kop zet.

Nederlandse Reisopera: Orphée et Eurydice – Carré

Dinsdag 14 mei 2024 – 20:00 uur

De opera Orphée et Eurydice vertelt het bekende verhaal van Orpheus, die zijn geliefde Eurydice terug wil halen uit het dodenrijk. De Opheus-mythe draait rond eeuwige thema’s als kunst, dood en liefde.

Girls and Boys – Schouwburg Amstelveen

Donderdag 30 mei 2024 – 20:00 uur

Girls and Boys is een aangrijpende onewomanshow die begint als een hilarisch sprookje en eindigt in een onvoorstelbare nachtmerrie.

Edward Scissorhands – Carré

Zaterdag 1 juni 2024 – 15:00 uur

Begeleid door de spookachtige muziek van Danny Elfman en Terry Davies, brengen Bourne en zijn New Adventures Company een nieuwe interpretatie van het geestige, maar ontroerende verhaal van een jongen met scharen als handen.

Michael Starring Ben – Schouwburg Amstelveen

Vrijdag 14 juni 2024 – 20:00 uur

15 jaar na zijn plotselinge overlijden op 50-jarige leeftijd, herdenken we Michael Jackson met een wervelende show die in Groot-Brittannië grootse en lovende recensies kreeg en waarin alle grote hits oor en oog passeren.

Najib Amhali – Carré

Woensdag 10 juli 2024 – 20:00 uur

In zijn nieuwe voorstelling kijkt hij terug op zijn leven; een Hollywood verhaal in Nederland met vooral heel veel ups! Je wordt getrakteerd op nieuwe verhalen en personages, waarbij scènes en typetjes die Najib beroemd maakten de revue passeren. Met zijn levensverhaal als rode draad.

Oscar – Carré

Donderdag 26 september 2024 – 20:00 uur

De voorstelling, gemaakt in 2022 ter ere van het 135-jarige bestaan van Carré, is een hommage aan Oscar Carré, met dans, theater, circus én livemuziek. Beleef Oscar in de beroemde piste-opstelling van Carré, waar hij triomfen vierde met zijn circus- en paardenshows.

SIX – Carré

Woensdag 6 november 2024 – 20:00 uur

Verhalen over liefde, verlies en de meest beruchte ex van het afgelopen millennium komen aan bod in deze Britse musical, met pakkende popmuziek, krachtige choreografie en een sterke originele en Engelse cast. De zes koninginnen zorgen voor een internationale sensatie waarbij je onmogelijk stil kunt blijven zitten.

Onze Jordaan – Schouwburg Amstelveen

Zondag 1 december 2024 – 15:00 uur

In het kader van het 750-jarig bestaan van Amsterdam maakte Diederik Ebbinge een nieuwe Nederlandse musical over de naoorlogse geschiedenis van de Jordaan. Een verhaal vol van humor, emotie, melancholie, teleurstelling en verbittering, maar vooral ook hoop en verzoening!

Bert Visscher – Carré

Vrijdag 10 januari 2025 – 20:00 uur

Met 42 jaar theater in zijn hoofd komt Bert Visscher weer terug naar Carré. Misschien wel, zoals hij zelf zegt, voor de laatste keer, hij is immers ook geen 60 meer… Hoog tijd om eens het verleden in te duiken.