Fotoclub

De fotoclub van Amsterdam UMC is een actieve club. In deze club wordt aandacht geschonken aan diverse facetten van het fotograferen zoals:

– Hoe zet ik iets goed in beeld? (compositie)
– Hoe maak ik een foto beter? (cameratechniek);
– Hoe bewerk ik een foto? (“photoshoppen”).

Daarnaast worden tijdens de bijeenkomsten binnen Amsterdam UMC regelmatig foto’s besproken waarbij de leden van elkaar leren meestal onder begeleiding van een ervaren fotograaf. Elk jaar wordt er een fotowedstrijd gehouden met een bepaald thema die worden tentoongesteld in de Medische Bibliotheek. De fotoclub organiseert ook excursies waarbij een bepaald onderwerp centraal staat zoals bijvoorbeeld: straat-, natuur-, architectuur-, sport- en portretfotografie.
Regelmatig ontvangt de fotoclub ook opdrachten vanuit het huis zelf om foto’s te maken van evenementen.

Wil je meer informatie? Mail naar Monique van den Broek: fotoclub@amsterdamumc.nl.

Activiteitenkalender:

De fotoclub heeft heel wat activiteiten op de planning staan. Zie hieronder wanneer de verschillende activiteiten plaatsvinden. Voor meer informatie en om je aan te melden mail je naar fotoclub@amsterdamumc.nl.

Scheepsvaartmuseum Amsterdam
Zaterdag 25 februari om 10:00 uur verzamelen
Kom gezellig mee naar het Scheepsvaartmuseum om daar een fototentoonstelling te bezoek en ook zelf te fotograferen. Klik hier voor meer informatie.

De Botanische Tuinen
Juni 2023, definitieve datum volgt nog

Fotograferen in De Botanische Tuinen Utrecht met Martin van Lokven. De entree voor de Botanische Tuinen is voor eigen rekening.