Fotoclub

De fotoclub van Amsterdam UMC is een actieve club. Zij zijn een club voor en door leden en schenken de aandacht aan diverse facetten van het fotograferen zoals:
– Hoe zet ik iets goed in beeld? (compositie)
– Hoe maak ik een foto beter? (cameratechniek);
– Hoe bewerk ik een foto? (“photoshoppen en lightroom”).

Daarnaast worden tijdens de bijeenkomsten online of live op AMC of VUmc regelmatig foto’s besproken waarbij de leden van elkaar leren. Vaak is dit onder begeleiding van de meer ervaren fotografen die lid zijn van de fotoclub en soms wordt een externe professionele fotograaf ingehuurd voor een specifiek thema. Elk jaar wordt er een fotowedstrijd gehouden met een bepaald thema dat tentoongesteld wordt in de Medische Bibliotheek op locatie AMC. De fotoclub organiseert ook excursies waarbij een bepaald onderwerp centraal staat, zoals bijvoorbeeld: straat-, natuur-, architectuur-, sport- en portretfotografie en het wedstrijdthema van dat jaar. Regelmatig ontvangt de fotoclub ook opdrachten vanuit het huis zelf om foto’s te maken van evenementen.

Wil je meer informatie of je aanmelden? Mail dan naar Monique van den Broek & Margot Aartman: fotoclub@amsterdamumc.nl.

Activiteitenkalender:

De fotoclub heeft jaarlijks verschillende activiteiten op de planning staan. Lees hier de nieuwsbrief en weet wanneer de verschillende activiteiten plaatsvinden.