Muziekles

Studenten van het Conservatorium in Amsterdam geven les aan medewerkers van Amsterdam UMC. Of dat nou op gitaar, piano, of hobo is of zangles. De keuze is groot. En dat kan in veel stijlen, van klassiek tot pop, funk en jazz. De lessen zijn voor iedereen toegankelijk; voor ‘absolute beginners’ en voor gevorderden. Je hoeft geen noten te kunnen lezen.

Geïnteresseerd?
Stuur dan een mail naar personeelsvereniging@amsterdamumc.nl met vermelding van:
– het instrument waarin je de lessen wilt volgen
– de gewenste stijl (bijvoorbeeld klassiek, pop, funk, jazz)
– of je beginner bent of (ver)gevorderd
– je contactgegevens

Naar aanleiding van jouw ingezonden wensen wordt er gekeken of er een mogelijke match mogelijk is. Je wordt dan gekoppeld aan een docent (de conservatorium-student) en maakt zelf afspraken over waar je de lessen gaat volgen en op welke dag en tijd.

Let op: de mogelijkheden om af te spreken in het Conservatorium in Amsterdam zijn helaas beperkt. Misschien kan het op locatie AMC of VUmc of bij jou of bij de conservatorium-student thuis. Iedere deelnemer krijgt maximaal tien lessen; de eerste is een (betaalde) proefles. De lessen kosten €35 per uur. De Personeelsvereniging betaalt de helft van dit bedrag en de andere helft betaal je zelf. Er is beperkte beschikbaarheid. Collega’s die zich voor het eerst aanmelden hebben voorrang boven collega’s die al eerder hebben meegedaan.

Procedure m.b.t. betaling:
– De eerste les is een (betaalde) proefles. Die is bedoeld om uit te vinden of het klikt tussen docent en pupil, de taal geen problem is, etc.
– Je kunt in total tien lessen krijgen via deze regeling, de proefles meergerekend.
– De Conservatorium student stuurt de rekening(en) aan de pupil (€35 per les per uur) en de pupil betaalt dit hele bedrag. De Conservatorium student bepaalt of hij in 1, 2 of 3 keer de lessen in rekening brengt.
– De pupil (Amsterdam UMC-medewerker) stuurt een kopie van de rekening(en) naar personeelsvereniging@amsterdamumc.nl , onder vermelding van eigen bankrekeningnummer en naam. Liefst één keer declareren voor alle lessen.
– De Personeelsvereniging betaalt 50% van het lesgeld (max. €175) per pupil.

Update 9 februari 2023

We hebben inmiddels 74 aanvragen ontvangen. Daarvan hebben we al 44 collega’s kunnen koppelen aan een student van het Conservatorium. Helaas hebben nog niet genoeg docenten zich aangemeld, dus we hebben de oproep herhaald. Met nadruk op zang, gitaar, piano. Er is dus nog een (geringe) kans dat we contact met je opnemen als we meer docenten hebben gevonden. De meeste docenten die zich hebben aangemeld zijn afkomstig uit het buitenland en geven les in het Engels.

Update 16 januari 2023

Sinds de verzending van onze nieuwsbrief van 12 januari j.l. zijn we overstelpt door aanvragen van muzieklessen. Hartstikke fijn dat we een aanbieding doen die zovelen van jullie aantrekkelijk vinden.

We gaan nu op zoek naar Conservatorium-studenten die de aangevraagde lessen kunnen verzorgen. Het zal moeilijk worden om voor iedereen een match te vinden. Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Medewerkers die nooit eerder muziekles hebben gehad via de PV hebben voorrang op collega’s die eerder van deze aanbieding gebruik hebben gemaakt. Het kan zijn dat voor een instrument dat weinig wordt aangevraagd eerder een match te vinden is dan bijvoorbeeld voor de tiende aanvrager van zang- of pianoles. Je krijgt sowieso bericht van ons, maar heb alsjeblieft geduld. De zoektocht binnen het Conservatorium gaat nu beginnen.

Heb je vragen? Mail gerust!