Voetbal

In het vooruitzicht (wanneer het weer kan): het Amsterdam UMC voetbaltoernooi.
Voetbal is voor velen een heerlijke bezigheid in het dagelijks leven. Of je het nu vroeger zelf hebt beoefend, nog steeds actief bent of het graag op de televisie kijkt met vrienden. Naast dat het spelletje hartstikke leuk is, geeft het ook de mogelijkheid om mensen te ontmoeten, binnen of buiten het veld. Juist deze cocktail van spelplezier, ontspanning en samenzijn is de basis voor het Amsterdam UMC (voorheen AMC) voetbaltoernooi dat jaarlijks wordt georganiseerd. Uiteraard heeft COVID-19 door veel sportevenementen, waaronder het voetbaltoernooi, een streep gezet in 2020. Hopelijk zijn we er in 2021 weer bij met een spectaculair toernooi. Tijdens dit eerste Amstel-overstijgende voetbaltoernooi komen Amsterdam UMC medewerkers van verschillende afdelingen en professies bijeen voor een mooie dag. Naast het voetbalaspect is er ook veel aandacht voor het sociale, feestelijke gedeelte waarbij de BBQ jaarlijks een doorslaand succes is. De avond eindigen we traditiegetrouw met muziek en een dansje!

De organisatie bestaat momenteel uit vier arts-onderzoekers van Amsterdam UMC. Zelf zijn we ook gek op het spelletje en hopen dan ook een wedstrijdje mee te kunnen pikken als het zover is.
Wij hopen velen van jullie te zien tijdens het eerstvolgende Amsterdam UMC voetbaltoernooi!!!
Britt Houwen, Tessel van Rossen, Jelmer Jukema en Job Saris

In juni wordt het jaarlijkse voetbaltoernooi georganiseerd op het velden van FC Abcoude. Exacte informatie volgt dichter op de datum.

Dit is een impressie van het toernooi zoals dat in juni 2019 plaats vond: