Hardloopclub

Beste duursporter,

Welkom op de webpagina van de personeelsvereniging. Ieder kalenderjaar doen we met de personeelsvereniging mee aan een aantal duursportevenementen. Om daar gezond, fit en goed voorbereid aan de start te staan, bieden we trainingen aan. We hebben 3 type aanbod:

– Hardloopcyclus | gezond fitter worden met kick-start
– Hardloopcyclus | Verdieping, versnelling en doorgaan in hardlopen
– Hardloopcyclus | Boost geven aan jouw hardlooptechniek
– Triathlonclinics | specifieke triathlon skills leren

Hardloopcyclus | gezond fitter worden met hardlopen
Deze cyclus richt zich op het fitter worden met behulp van hardlopen. Het instapniveau is laag (2k aan een stuk kunnen hardlopen of actief zijn in een andere loopsport als hockey of badminton). We richten ons op de hardlooptechniek, blessurepreventie en fysiek om jouw hobby’s en sporten beter uit te voeren. Maar het belangrijkste: je gaat je fitter voelen!

Hardloopcyclus | Verdieping & versnelling in hardlopen
Deze cyclus richt zich op het beter worden in hardlopen vanuit een situatie waar je al langer loopt. Het instapniveau is 10k binnen het uur kunnen hardlopen. We richten ons op de hardlooptechniek, blessurepreventie en fysiek om sneller te worden bij jouw hardloopdoelen.

Hardloopcyclus | Boost geven aan jouw hardlooptechniek
Deze cyclus richt zich op de looptechniek van het hardlopen. Door middel van veel techniek oefeningen en video’s gaan we aan de slag met jouw hardlooptechniek. Uiteraard is er ook een warming up, intervalprogramma (gericht op techniek) en een cooling down. Hier is maar ruimte voor 12 lopers.

Triathlonclinics | specifieke triathlon skills leren
Deze twee clinics richten zich op het goed voorbereid starten van een triathlon. Vanuit de discplines zwemmen, fietsen en hardlopen gaan we in deze clinics het integreren en de triathlon specifieke vaardigheden oefenen zoals het wisselen in de wisselzone en het goed navigeren in het open water. Ook de overgang fietsen naar lopen wordt onder de loep genomen.

Data
Het aanbod wordt via de nieuwsbrief verspreid. Dan kun je je ook opgeven voor een evenement en/of cursus. Heb je een vraag? Mail Wouter (w.r.dijkshoorn@amsterdamumc.nl) gerust.